رپورتاژ

آداب مشتری نوازی در کسب و کار اینترنتی

  • آداب مشتری نوازی در کسب و کار اینترنتی

    آداب مشتری نوازی
    آداب مشتری نوازی

    تا‌به‌حال به این دقت کرده­اید که اولین برخورد هر کس با دیگری، چه تأثیری بر رابطه آنها خواهد گذاشت؟ فرض کنید برای خرید به یک فروشگاه مراجعه می­کنید، اگر فروشنده با روی باز از شما استقبال کند، قطعاً خوشحال می­شوید و با رغبت بیشتری از اجناس مغازه دیدن می­کنید.

    برعکس اگر به فروشگاهی بروید که فروشنده سرش به کار خودش باشد و ورود شما برایش مهم نباشید، چه؟! به گمانم از اولین خروجی، بیرون می­روید و دیگر به این فروشگاه پا نخواهید گذاشت!  پس برخورد شما با مشتری در جذب یا دفع او تعیین­کننده است.

    درواقع توانایی برقراری ارتباط با دیگران یک هنر است و باید آن را یاد بگیرید. فراموش نکنید که تنها یک مکالمه‌ دلنشین می‌تواند رضایت مشتریان را در طولانی‌مدت جلب کند. این موضوع برای کسب­وکارهای اینترنتی سخت­تر است، زیرا شما تماس چهره به چهره با مشتری ندارید و این کار را کمی سخت‌تر می­کند. پس اگر شما هم به‌دنبال یادگیری این مهارت هستید، این مقاله را از دست ندهید. قرار است با هم آداب مشتری ­نوازی در کسب ­و کار اینترنتی را یاد بگیریم.

    ترفندهای مشتری ­نوازی
    ترفندهای مشتری ­نوازی

    ترفندهای مشتری ­نوازی در فضای مجازی

    وقتی شما تصمیم به راه­اندازی یک کسب‌ و کار اینترنتی می­گیرید، باید بتوانید مخاطب جذب کنید. به عبارت دیگر کار و درآمد شما به تعداد مشتری­های­تان وابسته است. بنابراین اگر شما مشتری نداشته باشید تا از محصولات یا خدمات­تان استفاده کند، تلاش­تان بیهوده خواهد بود.

    به همین دلیل به شما گفته می­شود که برای معرفی محصولات و… به‌سراغ روش­های بازاریابی بروید که فقط و فقط برای افزایش مشتری است، روش­هایی مانند بازاریابی پیامکی و… .

    درواقع روش­های مختلف بازاریابی، همان راهکارهای جذب مشتری هستند. کسانی که سود و زیان کسب­وکارتان به حضور آنها گره خورده است و به شما کمک می­کنند تا کمی و کاستی کارتان را بهتر بشناسید. پس استراتژی­های جذب مشتری آنلاین را دست کم نگیرید و بعد از جذب، سعی در حفظ آن داشته باشید.

    1. مخاطب را خوب بشناسید

    بدون شک مهم­ترین عامل برای جذب و حفظ مشتری، شناخت او و نیازهایش است، به‌خصوص اگر کسب­ و کارتان مجازی است. درواقع شناخت دقیق مشتری باید به‌گونه­ای باشد که شما از شخصیت، سن و سال، جنسیت و علایق او مطلع باشید. با این کار شما ده قدم از سایر رقبا جلوتر هستید. کافیست از امکان برگزاری نظرسنجی پنل­های sms ملی پیامک استفاده کنید.

    1. برای رفع نیازهای مشتری تلاش کنید

    وقتی کامل مخاطب خود را کامل شناختید، قطعاً نیاز­هایش را هم شناخته­اید. پس وقت آن می­رسد که برای رفع نیازهایش تلاش کنید. البته شما اولین قدم را با افتتاح یک فروشگاه آنلاین برداشته­اید و کار را برای مشتری راحت­ کرده­اید، اما این کافی نیست. فراموش نکنید که مخاطب امروزی، بسیار باهوش است و متوجه تلاش شما خواهد شد.

    1. وب­سایت شخصی فروشگاه خود را راه­اندازی کنید

    وقتی کسب­وکارتان به اندازه کافی بزرگ شد و مشتریان خود را پیدا کرد؛ باید آن را گسترش دهید. اولین کاری که می­کنید باید یک وبسایت اختصاصی برای کارتان طراحی کنید. بهتر است این کار را به متخصصان طراحی گرافیک و… بسپارید. سپس با به‌کارگیری روش­های مختلف بازاریابی، برند خود را به همه معرفی کنید.

    حالا شاید این سوال برای­تان مطرح شود که راه‌­اندازی سایت، چه ارتباطی با روش­های حفظ مشتری دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که یکی از جذاب­ترین راه‌های تبلیغات استفاده از وب­سایت است؛ زیرا مشتری با مراجعه به سایت می­تواند آدرس، نماد اعتماد و هرآنچه که می­خواهد از شما بداند را پیدا کند. این یعنی اعتماد در کسب­وکار شما اولویت است، دقیقاً همان چیزی که یک مشتری برای خرید آنلاین به آن احتیاج دارد. از طرفی شما با راه­اندازی سایت برای ارسال کد تأیید و… نیاز به قابلیت ارسال خودکار پیامک دارید. سامانه ملی پیامک، با در نظر گرفتن پنل­های پیامکی متعدد، این نیاز شما را رفع کرده است. شما متناسب با نیازتان برای خرید هر کدام می­توانید اقدام کنید.

    1. آسان­ترین روش­ها را برای پرداخت هزینه انتخاب کنید

    سعی کنید به هنگام طراحی سایت این نکته را مدنظر داشته باشید که از طراح تجربه کاربری خوبی برخوردار باشد؛ یعنی کاربر سایت به راحتی بتواند به همه قسمت­ها دسترسی داشته باشد، گیج نشود و نیازی به طی کردن یک مسیر طولانی نباشد. یکی از مهمترین بخش‌ها به خصوص اگر فروش آنلاین دارید، قسمت پرداخت هزینه آنلاین است. این قسمت باید به ساده­ترین روش ممکن انجام شود تا مبادا مشتری را از ادامه کار پشیمان کند.

    1. بازاریابی خود را به روش‌های مختلف انجام دهید

    شما به‌عنوان صاحب یک تجارت باید همیشه در حال تلاش باشید تا بتوانید آن را در میان هزاران شغل دیگر، در جایگاه خوبی حفظ کنید. از ما به شما نصیحت که حفظ جایگاه تنها با تبلیغات جواب می­دهد. به عبارت دیگر یکی از استراتژی­های جذب مشتری آنلاین به کارگیری روش­های تبلیغاتی مختلف است.

    شما باید همه روش­های موجود از جمله بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ، نصب بنر و… را تست کنید تا متوجه شوید کدام یک بهتر برای کسب­وکار شما نتیجه مثبت دارد. سپس با یک ارزیابی متوجه می­شوید که نرخ تبدیل شما چقدر است؛ یعنی چند نفر از کاربران سایت از پیشنهادتان استقبال می‌کنند و از محصول شما خرید می­کنند. البته در بین همه روش­ها، ما بازاریابی پیامکی را پیشنهاد می­کنیم؛ زیرا نسبت به قیمتی که باید پرداخت کنید، بازدهی بالایی دارد.

    1. پشتیبان خوبی باشید!

    وقتی حاضر هستید برای جذب و حفظ مشتری، هر راهکاری را امتحان کنید تا فروش بیشتری داشته باشید، بهتر است آمادگی لازم برای رویارویی با استقبال مشتریان را هم داشته باشید؛ یعنی اگر بعد از تبلیغات و… حجم زیادی از افراد به سایت یا صفحه شما هجوم آوردند، سایت شما کم نمی­آورد و از دسترس خارج شود؟ یا اگر در یک مناسبت مهم قصد ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی و تخفیف داشتید، اما سامانه پیامکی شما از کار افتاد، چه می­شود؟ رقبای شما فروش خوبی خواهند داشت، درحالی که شما نتوانستید به‌موقع اقدام کنید.

    همه این‌ها درصورتی که با یک تیم معتبر همکاری کنید، حل خواهد شد. برای مثال وقتی برای خرید پنل پیامکی اقدام می­کنید، باید به‌دنبال یک سامانه معتبر باشید تا با پشتیبانی ۲۴ ساعته، خیال شما را راحت کند. به جرأت می­توان گفت، سامانه ملی پیامک یکی از معتبرترین­هاست که با قیمت­های مناسب و به‌صرفه، پنل­هایی با قابلیت­های مختلفی را در اختیار شما می­گذارد.

    ترفندهای مشتری ­نوازی
    ترفندهای مشتری ­نوازی

    مشتری؛ ضامن بقای تجارت شماست

    چه بخواهید و چه نخواهید، بقای کسب­وکار شما به حضور مشتریان وابسته است. البته که کار سختی است و باید تمام تلاش­تان را در راستای جذب و حفظ آنها به‌کار بگیرید؛ زیرا در دنیای امروز، رقابت سنگین است و کوچک‌ترین غفلت شما، می­تواند منجر به از دست دادن مشتری شود. پس آداب مشتری ­نوازی را دست کم نگیرید!

    سعی کنید دائماً از طریق راه­های ارتباطی مانند ارسال پیامک، با آنها در اتباط باشید. ارسال پیامک با یک پنل اس ­ام ­اس، بهترین و ارزان­ترین راهی است که می­توانیم به شما پیشنهاد کنیم. سامانه ملی پیامک به‌عنوان یک سامانه فعال در زمینه بازاریابی پیامکی، به شما این امکان را می­دهد تا حتی اگر اول راه هستید، متناسب با بودجه­ای که دارید، یک پنل پیامکی خوب را خریداری کنید. به سایت melipayamak.com مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا